Może ktoś podać jakieś pomiary przepuszczalności czy coś??...
Nie dysponuję pomiarami,ale z własnego doświadczenia wiem,że od oleju którym smaruje się wkładkę padła mi przepływka.I było to w czasach,gdy kosztowała ona 1000 zł.Więc nie polecam.
Co 10 000 km założyć oryginalny filtr i nie kombinować.
mam ino taki problem, diagnoza serwisu: zawór w turbinie się blokuje, jeśli jej nie wymienimy w najbliższym czasie istnieje ryzyko że olej pójdzie na cylindy a wtedy koszty bedą dużo większe niż wymiana samej turbiny... :/
Objawy: przy 150-160 auto traci moc, gaz w dechę a on zwalnia do 100km/h i dupa, przyśpieszenie porównywalne z tym z malucha :/ Restart silniki i wszystko wraca do normy.
Nowa turbina jest nieco droższa jednak koszty wymiany mnie rozbroiły - w serwisie krzykneli mi ponad 5k, w warsztacie zaprzyjaźnionym 4,5k (w tym turbina z czech, niby orginał tyle że z szarej strefy).
Znacie moze jakiś punkt gdzie można załatwić tą sprawę taniej? W tym roku poszło już 10k ma rozrządy, zawiechę itd... a tu jeszcze dopierdzacz do wymiany za połowę tej kwoty :/
Wez poczytaj najpierw troche na forum. Jaki zawor sie blokuje w turbinie?? Moze siadla geometria?? Moze mieszek zgnil?? Wszystko jest naprawialne bez wplywu na zywotnosc turbiny w kwocie okolo 300-500zl zalezy co trzeba zrobic.
BTW. Jesli ktos sprzedaje turbine i wymaga zwrotu starej, to nie sprzedaje nowej, a regenerowana
Niestety tego co z nią jest naprawdę nieteges Panowie w serwisie nie byli uprzejmi mi powiedzieć - wymienić na następnym przeglądzie i już :/
Nie mam pojęcia co to może być... ciągnie, ciągnie nagle przy wiekszej prędkości (5bieg 3,5-4tys obr.) ciach, całkowita utrata mocy... wszystko wraca do normy w momencie wyłączenia i włączenia silnika... :/
ciągnie, ciągnie nagle przy wiekszej prędkości (5bieg 3,5-4tys obr.) ciach, całkowita utrata mocy... wszystko wraca do normy w momencie wyłączenia i włączenia silnika... :/
wpisz w wyszukiwarce fraze "notlauf"
i sie wszystkiego dowiesz!
byles tylko w jednym serwisie?
President Johnny II + President Florida/ ML-145
O1 - 122KM@141KM 261Nm@303Nm By Rogalotti
OII - 140KM@178KM 320Nm@374Nm By CompSport
No to rozjaśniło mi to sprawę na tyle że jest iskierka nadziei na nie wymienianie całej turbiny
Teraz pytanie, gdzie w trójmieście lub pomorskim jest jakiś zakład w którym mi to zdiagnozują i wymienią co trzeba, oczywiście porządnie?
kuwa myslenie nie szkodzi!!!! nic w tych ludziach kreatywności!!!! jest szukajka, cięzko prześledzić tematy?? chociaz coskolwiek sie dowiedziec, zeby wiedziec chociaz podstawowe rzeczy: notlauf, czyszczenie turbiny, itd, :evil:
ja to chyba za nerwowy jestem :diabelski_usmiech
kuwa myslenie nie szkodzi!!!! nic w tych ludziach kreatywności!!!! jest szukajka, cięzko prześledzić tematy?? chociaz coskolwiek sie dowiedziec, zeby wiedziec chociaz podstawowe rzeczy: notlauf, czyszczenie turbiny, itd, :evil:
ja to chyba za nerwowy jestem :diabelski_usmiech
po prostu każdy ma swój jedyny w swoim rodzaju i niepowtarzalny problem, więc napewno nikt przed nim nie mógł się o to pytać :diabelski_usmiech
With age comes wisdom, but sometimes age comes alone
Jesteśmy jedną z największych polskich firm o zasięgu międzynarodowym. Na rynku działamy od 2006, od ponad dekady realizujemy do kilkuset modyfikacji rocznie.
Wszyscy gadają tu o notlaufie,a nigdzie nie mogę znaleźć, że ktoś ma problem taki jak ja, że turbina w ogóle nie działa - nie ma w ogóle ciśnienia doładowania...
I zaczynam się zastanawiać ile mnie cała zabawa z tym będzie kosztować, bo w serwisie jestem umówiony dopiero na środę... :evil:
Wszyscy gadają tu o notlaufie,a nigdzie nie mogę znaleźć, że ktoś ma problem taki jak ja, że turbina w ogóle nie działa - nie ma w ogóle ciśnienia doładowania...
I zaczynam się zastanawiać ile mnie cała zabawa z tym będzie kosztować, bo w serwisie jestem umówiony dopiero na środę... :evil:
Tak jak Maicroft napisał Jetronic lub tańsza trochę opcja która Ja polecam http://www.dynosoft.pl
Mogę też polecić sprężarkowców z turoboserwisu z Klimasa - http://www.turboserwis.pl/oferta.htm - jak diagności sprawdzili się :szeroki_usmiech
TSJ - ja miałem podobne objawy, nawalił zawór hydroelektryczny (czy jakoś tak) regulacji ciśnienia doładowania trubiny. Octavia I TDI 110 km przy 4,5 -5 tys zawór nie "odpuszczał" nadmiaru ciśnienia i komputer, żeby nie uszkodziło silnika odcinał turbinę. Koszt zawór 180 zł + wymiana i regulacja turbiny ok 90zł. Robiłem w Witek Service ul. Żwirowa 2c w Gdyni. Spoko gość i jest dobry w silnikach TDI
dzieki bardzo Zadzwoniony, umówiony, naprawiony... okazało się że nawet nie było potrzeby czyszczenia turbiny (po przebiegu 200tys spodziewałem się wymiany, tymbardziej zę pół roku jeździłem z usterką), całość kosztowała mnie 200zł - wymiana takiej śmiechowej gruszki która pięknie zardzewiała
Jestem w szoku bo chyba po raz pierwszy mechanik nie próbował naciągać mnie na koszty (w tym wypadku 4oo za czyszczenie), wyminił gruchę i pomogło Autko po raz pierwszy od niepamiętnych czasów śmignęło ponad 180km/h
Widze ze nie tylko ja mam ten problem pojechałem do serwisu i powiedzieli mi ze turbina jest do naprawy ze jak dostaje duzo cisnienia to zawór nie pracuje płynnie tylko przeskakuje w pewnym momencie wiec nie da sie tego zrobic inaczej niz rozbierajac turbine myslicie ze to prawda czy lepiej dac to fachowcowi od turbin.
Widze ze nie tylko ja mam ten problem pojechałem do serwisu i powiedzieli mi ze turbina jest do naprawy ze jak dostaje duzo cisnienia to zawór nie pracuje płynnie tylko przeskakuje w pewnym momencie wiec nie da sie tego zrobic inaczej niz rozbierajac turbine myslicie ze to prawda czy lepiej dac to fachowcowi od turbin.
Zostaw ASO tam się jeździ tylko po pieczątki :diabelski_usmiech
W Katowicach masz Aligatora z Masters Tuning , tam się udaj
zrobili mi w serwisie test wagiem i wykryło bład na podcisnieniu czy jakos tak pozniej wział spacjalna pompke i wtłaczał powietrze do turbiny i własnie wtedy przeskakiwał ten zawór czy co tam jest mowił ze powinien płynnie chodzic a nie przeskakiwac w pewnym momencie wiec go cos blokuje
Komentarz