Zakup i wymiana turbiny - gdzie?

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • nekoo21
    Classic
    • 2010
    • 15

    Zakup i wymiana turbiny - gdzie?

    Zamieszczone przez Gregor.
    Może ktoś podać jakieś pomiary przepuszczalności czy coś??...
    Nie dysponuję pomiarami,ale z własnego doświadczenia wiem,że od oleju którym smaruje się wkładkę padła mi przepływka.I było to w czasach,gdy kosztowała ona 1000 zł.Więc nie polecam.
    Co 10 000 km założyć oryginalny filtr i nie kombinować.
  • TSJ
    Drive
    • 2008
    • 70

    #2
    Zakup i wymiana turbiny - gdzie?

    Witam,

    mam ino taki problem, diagnoza serwisu: zawór w turbinie się blokuje, jeśli jej nie wymienimy w najbliższym czasie istnieje ryzyko że olej pójdzie na cylindy a wtedy koszty bedą dużo większe niż wymiana samej turbiny... :/
    Objawy: przy 150-160 auto traci moc, gaz w dechę a on zwalnia do 100km/h i dupa, przyśpieszenie porównywalne z tym z malucha :/ Restart silniki i wszystko wraca do normy.

    Znalazłem takie cudo: http://www.allegro.pl/item420936224_...bina_nowa.html

    Nowa turbina jest nieco droższa jednak koszty wymiany mnie rozbroiły - w serwisie krzykneli mi ponad 5k, w warsztacie zaprzyjaźnionym 4,5k (w tym turbina z czech, niby orginał tyle że z szarej strefy).

    Znacie moze jakiś punkt gdzie można załatwić tą sprawę taniej? W tym roku poszło już 10k ma rozrządy, zawiechę itd... a tu jeszcze dopierdzacz do wymiany za połowę tej kwoty :/

    Pozdrawiam
    Pzdr

    Komentarz

    • Maicroft
      Moderator
      S_OCP MemberModeratorr
      • 2004
      • 25757
      • Audi

      #3
      Wez poczytaj najpierw troche na forum. Jaki zawor sie blokuje w turbinie?? Moze siadla geometria?? Moze mieszek zgnil?? Wszystko jest naprawialne bez wplywu na zywotnosc turbiny w kwocie okolo 300-500zl zalezy co trzeba zrobic.

      BTW. Jesli ktos sprzedaje turbine i wymaga zwrotu starej, to nie sprzedaje nowej, a regenerowana
      Spritmonitor.de

      Komentarz

      • TSJ
        Drive
        • 2008
        • 70

        #4
        Niestety tego co z nią jest naprawdę nieteges Panowie w serwisie nie byli uprzejmi mi powiedzieć - wymienić na następnym przeglądzie i już :/
        Nie mam pojęcia co to może być... ciągnie, ciągnie nagle przy wiekszej prędkości (5bieg 3,5-4tys obr.) ciach, całkowita utrata mocy... wszystko wraca do normy w momencie wyłączenia i włączenia silnika... :/
        Pzdr

        Komentarz

        • 2pac
          L&K
          S_OCP Member
          • 2007
          • 1476
          • Octavia I (1U2)
          • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

          #5
          Zamieszczone przez TSJ
          ciągnie, ciągnie nagle przy wiekszej prędkości (5bieg 3,5-4tys obr.) ciach, całkowita utrata mocy... wszystko wraca do normy w momencie wyłączenia i włączenia silnika... :/
          wpisz w wyszukiwarce fraze "notlauf"
          i sie wszystkiego dowiesz!

          byles tylko w jednym serwisie?
          President Johnny II + President Florida/ ML-145
          O1 - 122KM@141KM 261Nm@303Nm By Rogalotti
          OII - 140KM@178KM 320Nm@374Nm By CompSport

          Komentarz

          • TSJ
            Drive
            • 2008
            • 70

            #6
            No to rozjaśniło mi to sprawę na tyle że jest iskierka nadziei na nie wymienianie całej turbiny
            Teraz pytanie, gdzie w trójmieście lub pomorskim jest jakiś zakład w którym mi to zdiagnozują i wymienią co trzeba, oczywiście porządnie?
            Pzdr

            Komentarz

            • 2pac
              L&K
              S_OCP Member
              • 2007
              • 1476
              • Octavia I (1U2)
              • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

              #7
              zapytaj kolegow z trojmiasta, napewno maja swoje ulubione serwisy/mechanikow

              President Johnny II + President Florida/ ML-145
              O1 - 122KM@141KM 261Nm@303Nm By Rogalotti
              OII - 140KM@178KM 320Nm@374Nm By CompSport

              Komentarz

              • pic2ek
                Rider
                • 2007
                • 624

                #8
                kuwa myslenie nie szkodzi!!!! nic w tych ludziach kreatywności!!!! jest szukajka, cięzko prześledzić tematy?? chociaz coskolwiek sie dowiedziec, zeby wiedziec chociaz podstawowe rzeczy: notlauf, czyszczenie turbiny, itd, :evil:
                ja to chyba za nerwowy jestem :diabelski_usmiech

                Komentarz

                • Nexus6
                  RS
                  S_OCP Member
                  • 2004
                  • 4847
                  • Volkswagen

                  #9
                  Zamieszczone przez pic2ek
                  kuwa myslenie nie szkodzi!!!! nic w tych ludziach kreatywności!!!! jest szukajka, cięzko prześledzić tematy?? chociaz coskolwiek sie dowiedziec, zeby wiedziec chociaz podstawowe rzeczy: notlauf, czyszczenie turbiny, itd, :evil:
                  ja to chyba za nerwowy jestem :diabelski_usmiech
                  po prostu każdy ma swój jedyny w swoim rodzaju i niepowtarzalny problem, więc napewno nikt przed nim nie mógł się o to pytać :diabelski_usmiech
                  With age comes wisdom, but sometimes age comes alone

                  Komentarz

                  • cieplak
                    Drive
                    • 2007
                    • 50

                    #10
                    Jesteśmy jedną z największych polskich firm o zasięgu międzynarodowym. Na rynku działamy od 2006, od ponad dekady realizujemy do kilkuset modyfikacji rocznie.

                    Komentarz

                    • busmen_bvg
                      Classic
                      • 2008
                      • 30

                      #11
                      Wszyscy gadają tu o notlaufie,a nigdzie nie mogę znaleźć, że ktoś ma problem taki jak ja, że turbina w ogóle nie działa - nie ma w ogóle ciśnienia doładowania...

                      I zaczynam się zastanawiać ile mnie cała zabawa z tym będzie kosztować, bo w serwisie jestem umówiony dopiero na środę... :evil:

                      Komentarz

                      • TSJ
                        Drive
                        • 2008
                        • 70

                        #12
                        Z tego co pamiętam to tak objawiał się u mnie walnięty przepływomierz powietrza, wymienili i śmiga
                        Pzdr

                        Komentarz

                        • Maicroft
                          Moderator
                          S_OCP MemberModeratorr
                          • 2004
                          • 25757
                          • Audi

                          #13
                          busmen_bvg, Trzeba diagnozowac i bedzie jasne co jest nie tak. We Wroclawiu masz Jetronik to sie tam mozesz udac.
                          Spritmonitor.de

                          Komentarz

                          • sptom
                            Rider
                            • 2007
                            • 351

                            #14
                            Zamieszczone przez busmen_bvg
                            Wszyscy gadają tu o notlaufie,a nigdzie nie mogę znaleźć, że ktoś ma problem taki jak ja, że turbina w ogóle nie działa - nie ma w ogóle ciśnienia doładowania...

                            I zaczynam się zastanawiać ile mnie cała zabawa z tym będzie kosztować, bo w serwisie jestem umówiony dopiero na środę... :evil:
                            Tak jak Maicroft napisał Jetronic lub tańsza trochę opcja która Ja polecam http://www.dynosoft.pl
                            Mogę też polecić sprężarkowców z turoboserwisu z Klimasa - http://www.turboserwis.pl/oferta.htm - jak diagności sprawdzili się :szeroki_usmiech
                            Dostojnie do przodu by Dynosoft

                            Komentarz

                            • sazad
                              RS
                              • 2008
                              • 1520
                              • Rapid Spaceback (NH1)

                              #15
                              Witam wszystkich,

                              TSJ - ja miałem podobne objawy, nawalił zawór hydroelektryczny (czy jakoś tak) regulacji ciśnienia doładowania trubiny. Octavia I TDI 110 km przy 4,5 -5 tys zawór nie "odpuszczał" nadmiaru ciśnienia i komputer, żeby nie uszkodziło silnika odcinał turbinę. Koszt zawór 180 zł + wymiana i regulacja turbiny ok 90zł. Robiłem w Witek Service ul. Żwirowa 2c w Gdyni. Spoko gość i jest dobry w silnikach TDI
                              Sebastian

                              Służbówka O2 FL 1.4 TSI CAXA

                              www.sazad.spanie.pl - domek letniskowy do wynajęcia na lato

                              Komentarz

                              • TSJ
                                Drive
                                • 2008
                                • 70

                                #16
                                Zamieszczone przez cieplak
                                www.tune-up.pl
                                dzieki bardzo Zadzwoniony, umówiony, naprawiony... okazało się że nawet nie było potrzeby czyszczenia turbiny (po przebiegu 200tys spodziewałem się wymiany, tymbardziej zę pół roku jeździłem z usterką), całość kosztowała mnie 200zł - wymiana takiej śmiechowej gruszki która pięknie zardzewiała
                                Jestem w szoku bo chyba po raz pierwszy mechanik nie próbował naciągać mnie na koszty (w tym wypadku 4oo za czyszczenie), wyminił gruchę i pomogło Autko po raz pierwszy od niepamiętnych czasów śmignęło ponad 180km/h
                                Pzdr

                                Komentarz

                                • wojtek2910
                                  Classic
                                  • 2007
                                  • 18

                                  #17
                                  Widze ze nie tylko ja mam ten problem pojechałem do serwisu i powiedzieli mi ze turbina jest do naprawy ze jak dostaje duzo cisnienia to zawór nie pracuje płynnie tylko przeskakuje w pewnym momencie wiec nie da sie tego zrobic inaczej niz rozbierajac turbine myslicie ze to prawda czy lepiej dac to fachowcowi od turbin.

                                  Komentarz

                                  • Ziomal
                                    RS
                                    S_OCP Member
                                    • 2005
                                    • 5841
                                    • Octavia I (1U2)
                                    • BFQ 1.6 MPI 102 KM

                                    #18
                                    Zamieszczone przez wojtek2910
                                    Widze ze nie tylko ja mam ten problem pojechałem do serwisu i powiedzieli mi ze turbina jest do naprawy ze jak dostaje duzo cisnienia to zawór nie pracuje płynnie tylko przeskakuje w pewnym momencie wiec nie da sie tego zrobic inaczej niz rozbierajac turbine myslicie ze to prawda czy lepiej dac to fachowcowi od turbin.
                                    Zostaw ASO tam się jeździ tylko po pieczątki :diabelski_usmiech

                                    W Katowicach masz Aligatora z Masters Tuning , tam się udaj
                                    Była O1 130/280 powered by turbodiesel.pl

                                    Była O2 143/305 powered by turbodiesel.pl

                                    Jest O1 1.6 BFQ

                                    Komentarz

                                    • wojtek2910
                                      Classic
                                      • 2007
                                      • 18

                                      #19
                                      Niestety to troche za daleko bo mieszkam na podkarpaciu

                                      Komentarz

                                      • Ziomal
                                        RS
                                        S_OCP Member
                                        • 2005
                                        • 5841
                                        • Octavia I (1U2)
                                        • BFQ 1.6 MPI 102 KM

                                        #20
                                        Zamieszczone przez wojtek2910
                                        Niestety to troche za daleko bo mieszkam na podkarpaciu
                                        200 km w dwie strony


                                        Spytaj chłopaków z podkarpacie czy by nie zrobili Ci testów vagiem pod obciążeniem i się dowiemy
                                        Była O1 130/280 powered by turbodiesel.pl

                                        Była O2 143/305 powered by turbodiesel.pl

                                        Jest O1 1.6 BFQ

                                        Komentarz

                                        • wojtek2910
                                          Classic
                                          • 2007
                                          • 18

                                          #21
                                          zrobili mi w serwisie test wagiem i wykryło bład na podcisnieniu czy jakos tak pozniej wział spacjalna pompke i wtłaczał powietrze do turbiny i własnie wtedy przeskakiwał ten zawór czy co tam jest mowił ze powinien płynnie chodzic a nie przeskakiwac w pewnym momencie wiec go cos blokuje

                                          Komentarz

                                          • Maicroft
                                            Moderator
                                            S_OCP MemberModeratorr
                                            • 2004
                                            • 25757
                                            • Audi

                                            #22
                                            wojtek2910, No to nie turbina tylko jej osprzet - mieszek/kierowniczki w turbinie
                                            Spritmonitor.de

                                            Komentarz

                                            • wojtek2910
                                              Classic
                                              • 2007
                                              • 18

                                              #23
                                              ale i tak musze pewnie turbine wymontowac i zawiesc całą ???

                                              Komentarz

                                              • wojtek2910
                                                Classic
                                                • 2007
                                                • 18

                                                #24
                                                czy ty tez chandlujesz filtrami so skody

                                                Komentarz

                                                • Ziomal
                                                  RS
                                                  S_OCP Member
                                                  • 2005
                                                  • 5841
                                                  • Octavia I (1U2)
                                                  • BFQ 1.6 MPI 102 KM

                                                  #25
                                                  Zamieszczone przez wojtek2910
                                                  ale i tak musze pewnie turbine wymontowac i zawiesc całą ???
                                                  Tak
                                                  Była O1 130/280 powered by turbodiesel.pl

                                                  Była O2 143/305 powered by turbodiesel.pl

                                                  Jest O1 1.6 BFQ

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...